W/S/CE 124 javítás

A korábban felújított és javított darabok alapján összeírtuk mit kell tudni és mire kell készülni a fenti típusok javításakor. 

Az alábbi hibák fordulnak elő sűrűn:

Rozsdásodás

 

Szilentek elöregedése

 

Rugók törése

 

Horpadások

 

Olajfolyások

 

Kipufogó rozsdásodás

 

Főbb karosszéria problémák

A korábbi tapasztalatok alapján az alábbi problémákra lehet számítani egy 124-es esetén:

  • Külső küszöb
  • belső küszöb
  • emelési pontok
  • hátsó futómű tartóbakok
  • padlólemez elöl a pedálok alatt, hátsó ülőlap alatt, vákuum motor alatt,
  • kerékjárati ívek
  • kerékjárati doblemezek és nyúlványok találkozása, oszlopmerevítések alja
  • esőlevezető furatok környéke – biztosíték tábla alatt, akkutálca alatt
  • szélvédőkeretek
  • lengéscsillapító bekötési pontok

Egy eléggé rozsdás darab esetén a fenti javítások (szereléssel, fényezés nélkül) könnyen elérhetik a 100-200 munkaórát is. Sok esetben a hibák nagy része kívülről nem látszik, csak a takaróelemek leszedése után.

 

 

Javítás menete

A szakszerű és hosszútávú javításhoz feltétlen szükséges az összes takaróelem és belső kárpitelem leszerelése. Ülések, szőnyegek, ajtókárpitok, csomagtér kárpitok, oszloptakarók kiszerelése. Ezek után leszereljük az ajtókat, sárvédőket. A kábelköteget is visszahúzzuk az első ülésekig. Itt már előkerülhet sok sérült műanyag elem. Az autó bakra vagy emelőkeretre kerül, leszedjük a futóműveket, üzemanyag és fékcsöveket. Legtöbb esetben a fém és gumi fékcsövek találkozásánál, illetve a hollandi csatlakozóknál számítani kell rohadásra, elvékonyodásra, így a csövek javítására – vagy cseréjére. 

A biztosan kivágandó részeket kihagyva fémig tisztítjuk az autót, hogy az esetleges hibákat biztosan látni lehessen a gyári vagy utólagos alvázvédő bevonatok alatt. A külső elemeket fémig csiszolva a felhordott kitt réteget leszedve van csak mód egy tartós szép fényezés elkészítésére.

Eddig ez 20-30 munkaóra körül lehet.

Következik a lakatos rész, javítóelemek beépítése, nem kapható részek kézzel készítése, beépítése. Ez a hibák függvényében 50-100 óra is lehet.
A lakatolás után az alsó részek felületkezelése is helyben történik, 2k epoxi alapozó, tömítőzés, majd kívülre poliuretán alvázvédő bevonat, belül 2k akril fényezés. Eközben a futóműveket párhuzamosan fel tudjuk újítani: homokszórás, színterezés vagy fényezés, új szilentek beépítése stb., majd felszerelni. Így már saját „lábán” tud a fényező műhelybe kerülni.
Fényezés után üregvédelem, majd kezdődik az összerakás. Ez újabb 20-40 órát igényelhet.

Több alkatrész-kereskedővel állunk kapcsolatban, ennek ellenére egyre nehezebb a beszerzés, a gyári alkatrészek esetén is folyamatos drágulásra kell számítani.

Az elkészült, felújított autót évente ajánljuk elhozni állapotfelmérésre, 2 évente újabb üregvédős kezelésre, így sokáig megőrizhető a szép állapota.

 

További szolgáltatásaink

Az alábbi szolgáltatásokkal várjuk kedves ügyfeleinket

Olajcsere – szerviz

Folyadékok és szűrők cseréje, egyéb gyorsszervizes munkák.

Fék – futóműjavítás

Fék és futóműalkatrészek cseréje, felújítása.

Alváz- és üregvédelem

Passziválás, alapozás, konzerválás

Teljeskörű felújítás

Komplex felújítás az autó összes alkatrészére kiterjedően.

Teljes körű karosszéria szerviz