Karosszériajavítás másképp
A rozsda
A rozsda a fémek felületén oxidáció által keletkezett réteg. Rozsda alatt általában a vasrozsdát értjük, amely a vasfelületén víz és oxigén hatására képződő hidratált vas-oxidok és vas-hidroxidok keveréke. A vasrozsda képződését nem csak vastárgyakon figyelhetjük meg, hanem vastartalmú ásványok (ércek), kőzetek felületén és vasvegyületeket tartalmazó vizekben is. A rozsdásodást a nedvességen kívül a levegő szén-dioxid-tartalma, valamint a savak és a sók is elősegítik. A rozsdásodás ellen a fémek galvanizálásával, bevonásával (horganyozás vagy cinkbevonás, ónozás), zománcozással vagy festéssel védekezhetünk.


Korrózió
A fémeknek (és más anyagoknak) a környezet hatására, kémiai reakció következtében a felületről kiinduló tönkremenetele.
A kémiai korrózió során a fém közvetlenül reakcióba lép a levegő oxigénjével. Így például a vas egyesül a levegő oxigénjével és vasoxid, azaz rozsda képződik. A vas igen látványosan rozsdásodik, de gyakorlatilag minden fém (néhány nemesfém kivételével) korrodál. Bizonyos fémeken, például az alumíniumon vagy a rozsdamentes acélon vékony, tömör oxidréteg alakul ki, amely megvédi a további rozsdásodástól.
Korróziós károk:
- közvetlen: a korrózió elleni védekezés és a korrózió következtében tönkrement szerkezetek pótlásának költségei.
- közvetett: üzemeltetési veszteségek, környezetszennyezés stb.
Megjelenési formái
- Egyenletes korrózió: többé-kevésbé egyenletes anyagveszteség nagy helyi eltérésekkel, általában száraz gázok okozta kémiai korrózió és elektrolitos oldódás esetén.
- Bemaródásos korrózió: tűszúrásszerű támadási forma, pontkorrózió (pitting). Páradús térben, védőbevonatok pontszerű hibáinál a leggyakoribb.
- Szövetszerkezeti korrózió: változatait (kristályhatármenti, szelektív) a fémek inhomogenitása okozza.
- Repedéses korrózió: nagy húzófeszültség is hat a korróziós folyamattal egyidejűleg. Fárasztó igénybevétel esetén fáradási korrózió.
- Berágódásos korrózió: súrlódó, koptató igénybevétel esetén szennyezett környezetben a mechanikai és vegyi hatás egymást erősíti. Fárasztó igénybevételnek kitett szegecs- vagy csavarkapcsolatoknál, saruknál, csuklóknál gyakori.
- Réteges korrózió: kis bemaródásból indul, eltérő összetételű vagy szemcsenagyságú részek határán a felülettel párhuzamosan halad. Kavart vasból készült szerkezeteken gyakori
Korrózióvédelmi eljárások
Hogyan védekezhetünk a korrózió ellen? A rozsdamentes anyagok széleskörű használata, költségességük miatt, nem megoldás. A különböző fémek érintkezését, kapcsolódását sem lehet kiküszöbölni. Más módszerekhez kell tehát folyamodni.
- Passzív korrózióvédelem Védőbevonatok (bevonatrendszerek) készítése állagmegóvás (és esztétikai igények kielégítése) céljából.
- Aktív korrózióvédelem Katódos védelem: a fémionok kilépését „védőáram” akadályozza meg. Elsősorban földalatti csővezetékeknél alkalmazzák.
- Korrózióálló szerkezeti anyagok használata, Cr és Ni tartalmú ötvözetek tartószerkezeti célokra a magas előállítási költség csak ritkán jöhet szóba.
- Időjárásálló acélok használata
Mivel a jelenség a fém felületén tapasztalható, a felület elzárása, befestése a legismertebb eljárás.
Felületelőkészítés
Mechanikai oxidmentesítés
- szemcseszórás (kvarchomok, fúvó-visszaszívó rendszer)
- drótkefézés (kézi vagy gépi)
- termikus oxidmentesítés (lánggereblyézés)
Zsírtalanítás
- lúgos oldat
- szerves oldószer
- vízgőzsugár
Kémiai oxidmentesítés
- savban pácolás
- sóolvadékban pácolás
Felületi tapadás növelése
- foszfátozás (Wash Primer)
További szolgáltatásaink
Az alábbi szolgáltatásokkal várjuk kedves ügyfeleinket

Olajcsere – szerviz
Folyadékok és szűrők cseréje, egyéb gyorsszervizes munkák.

Fék – futóműjavítás
Fék és futóműalkatrészek cseréje, felújítása.

Alváz- és üregvédelem
Passziválás, alapozás, konzerválás

Teljeskörű felújítás
Komplex felújítás az autó összes alkatrészére kiterjedően.
Teljes körű karosszéria szerviz

Hívj most
+36 70 9040048 vagy