Azt már álmodból felkelve is tudod, hogy 7 Celsius fok alatt a téli, felette pedig a nyári gumi a kötelező az autódon. De vajon miért kell a téli gumit 7 Celsius fok felett nyári gumira cserélni? Olvasd el, mert ebben a cikkben elmondjuk.

Van különbség a nyári és a téli gumi között.

A nyári és a téli gumi között több komoly különbség van, az egyik ezek közül a mintájuk. A téli gumi úgy tartja biztonságosabban az autódat a – hideg, és csúszós – úton, hogy rengeteg apró lamellákból és mély kapaszkodóblokkokból áll a mintázata. A téli gumid mintáját tulajdonképpen úgy alakították ki, hogy az úgynevezett vonóerőre az oldalirányú erőre, és az ilyenkor elengedhetetlenül fontos fékezőerőre koncentráltak. Emellett ezek a minták úgy készültek el, hogy az autód úttartását segítsék.

Az téli gumidon a hosszanti, és az oldalirányú minták egyszerűen kilökik a kerékből a havat, az nem tömíti el, és ezért nem csúszik.

A téli gumi további előnye az is, hogy a hidegebb időben sem válik merevvé, ezzel szemben a nyári gumid télen merevvé válhat, és a barázdái nem olyanok mint a télié: ha télen használod, és megfigyeled, észre kell venned, hogy egyáltalán nem vetik ki a havat, nem olyan mélyek. A nyári gumid előnye az is, hogy míg a téli gumid nyáron hajlamos felpuhulni, és nagyon gyorsan kopni addig a nyári gumid nyáron nem” puhul fel”, emiatt nem kopik olyan gyorsan, és egyenletlenül mint a téli. Most, hogy már ismered a gumik tulajdonságait, nézzük meg, hogy miért kell mindenképpen le cserélned a télit nyárira, ha eljön az ideje.

3 fő ok a nyári gumi mellett!

1: Más a mintázata

Azt már írtuk, hogy a téli gumi mintázata kivágja a gumiból a havat, és nem engedi megtapadni, de mit tud a nyári? Nos a nyári gumid mintája úgy készült, hogy a homok, a por, azaz inkább a szilárd és apró (néha nagyon aprócska) akadályokkal teli úton tudja tartani az autódat a legnagyobb tapadással.

2: Forró aszfalt

Biztosan tapasztaltad már azt, hogy néha milyen forró az aszfalt nyáron. Ha rálépsz égeti a lábadat. Ha ezt érzed az azt jelenti, hogy az aszfalt legalább 60 fokos, de akár lehet több is 80-100. A nyári gumi „kemény” gumi. Ilyen meleg sem gond neki (a télid már szinte ráolvad) ezért fontos, hogy nyáron nyári gumival közlekedj. Ha téli gumival közlekednél akkor lehet, hogy egyetlen szezon alatt akár 2-3 millimétert is kopna a gumi a meleg aszfalton ami meg azért nem jó mert télre le kellene cserélned.

3: Nem mindegy a fogyasztás

Azt már tudod, hogy a nyárinak más a barázdája, a téli pedig egyenesen „elolvad” a forró aszfalton: ebből pedig az következik, hogy téli gumival egyszerűen magasabb a fogyasztásod. Lehet, hogy ez csak néhány deci (vagy 1 liter) 100 kilométeren, ami nem sok, de ha hozzáteszed, hogy a nem megfelelő gumi tönkre is megy: így összességében ez már drága nyár lesz.

4: Sokkal biztonságosabb

Térjünk egy pillanatig megint vissza ahhoz a szerencsétlen helyzethez, hogy nem cserélted le a gumidat, és júliusban a télivel mész. Ilyenkor a (lágy) téli gumi képes annyira ellágyulni, hogy drasztikusan csökken az autó teljesítménye. Nőni fog a fékút, és könnyebben kisodródhatsz és az összes menetteljesítmény is romlik. Érezni fogod, hogy valami nem jó a kocsival. A nyári gumival ez nem történik meg.

Itt az ideje lecserélni a téli gumit nyárira. Kattints ide, és szívesen lecseréljük, kérj időpontot! www.cvhszerviz.hu